luni, 28 februarie 2011

Credo E-Bone, autobuzul viitorului

Credo E-Bone, autobuzul viitoruluiO continuă evoluție în lumea auto o reprezintă și lansarea de automobile cu zero emisii, vehicule printre care se numără atât variante cu motoare electrice, dar și pe hydrogen. Astfel de opțiuni pot fi utilizate nu doar pe automobilele de zi cu zi, ci și pe autobuze, idee la care s-a gândit și designer-ul Peter Simon.Acesta din urmă a venit cu o randare a unui concept de autobuz denumit Credo E-Bone, vehicul cu zero emisii ce generează putere pe bază de celule de hydrogen ce sunt stocate în baterii lithium-Ion. Din câte puteți vedea, aceste baterii sunt plasate pe plafonul autobuzului, module ce combinate cu design-ul imaginat, ne oferă un autobuz foarte futurist.Ni se dezvăluie că autobuzul ar  aduce 4 motoare electrice montate la fiecare roată, dar și faptul că la construcția caroseriei sunt utilizate materiale plastice pentru păstrarea unei greutăți scăzute. Deși este doar un concept pentru moment, ne-am putea aștepta ca peste aproximativ 10 ani, să vedem autobuze de acest gen circulând prin orașele mari ale lumii.

Credo E-Bone are un nume care, in engleza, provoaca rasete, vine cu un design de-a dreptul bulbos, insa este alimentat cu hidrogen.

 
 
In viitor am putea circula cu diferite chestii ciudate, construite din material plastic, si alimentate cu hidrogen. Cel putin asa ar fi, daca designerul industrial maghiar, Peter Simon, ar putea convinge constructorii ca viziunea sa este cea mai potrivita viitorului.


Proiectul sau este un autobuz alimentat deopotriva cu hidrogen, dar si cu energie electrica, denumit Credo E-Bone. Jurnalistii de origine anglo-saxona au deja zambetele pana la urechi, deoarece "E-Bone" este ceva ce de obicei cumperi de la sex-shop si il conectezi la portul USB din computer.


Credo E-Bone are zero emisii poluante, structura asemanatoare unui schelet, si o caroserie realizata din materiale plastice, extrem de usoare. Este angrenat de cate un motor electric, pentru fiecare roata, pentru traficul urban, cu multe opriri si porniri, iar pentru autostrada se foloseste energia oferita de hidrogen. Rezervoarele de hidrogen si bateriile sunt amplasate in plafonul masinii. 

2 comentarii:

niciodata nu vom inceta sa iubim masinile