vineri, 28 mai 2021

Geneva 2015: Koenigsegg Regera


Koenigsegg este o companie suedeză producătoare de automobile ultra performante, fiind şi primii constructori din lume care au realizat un “megacar”. Asta înseamnă că modelul lor, One:1 dezvoltă o putere de 1341 de cai putere, exact un mega watt putere. Se pare totuşi că acest automobil nu a fost suficient, din orice punct de vedere, aşa că au venit cu un nou model, mult mult mai diferit. Christian von Koenigsegg spunea în urmă cu ceva timp că urăşte maşinile hybrid şi nu vrea ca noul său model să fie numit aşa. Domnul Koenigsegg este, din punctul meu de vedere, unul dintre cei mai deştepţi oameni pe care i-a văzut omenirea, un adevărat pionier al tehnologiei auto. În urmă cu doar 8 luni, fondatorul Koenigsegg a venit cu o idee pe care a patentat-o, a dezvoltat-o, a îmbunătăţit-o până în forma actuală. Asta se întâmpla în toamnă. Dacă megacar-ul One:1 era un automobil destinat utilizării pe circuit, noul megacar, Regera se vrea un automobil de lux, extrem de rapid. Iar această afirmaţie este mult prea josnică. Ca să nu vă mai plictisesc cu alte detalii, iată fişa tehnică a noului Regera:
Motor V8 de 5 litri care dezvoltă 1100 de cai putere, plus alte trei motoare electrice de 700 de cai putere şi 900 Nm, toate dau o valoare maximă de peste 1500 de cai putere şi 2000 de Nm!! Până acum este cea mai puternică maşină de serie din lume. DAR, acceleraţia până la 100 km/h în 2.8 secunde, până la 300 km/ în 13 secunde şi 0-400 km/h în 20 de secunde demonstrează că Regera efectiv umileşte toate hypercar-urile actuale. U-M-I-L-E-Ş-T-E!! Prin comparaţie, un Ferrari LaFerrari ajunge la 300 de km/h în 18 secunde. Dar este cu 100 de km/h în spatele modelului suedez. Aceste performanţe sunt puse pe asfalt printr-un sistem extrem de ingenios. Ideea lui Christian von Koenigsegg de care spuneam mai sus. Modelul Regera nu are transmisie. Cel puţin, nu transmisie convenţională. Până la viteze de 50 de km/h, Regera este propulsat exclusiv de motoarele electrice, unde nu are nevoie de trepte, iar pentru viteze ridicate, arborele cotit a motorului învârte puntea spate. Motorul se turează până la 8250 rotaţii pe minut, iar zona roşie reprezintă şi viteza maximă a maşinii. Acum îmi dau seama cum sunt posibile asemenea acceleraţii, mai ales după ce am condus un Tesla Model S, care tot aşa, nu dispune de transmisie convenţională. Întreg sistemul hybrid şi cel de “transmisie” este atât de complicat, sper să nu fi greşit cu unele informaţii. Dacă ştiţi că e altcumva, vă rog să-mi spuneţi în comentarii.
https://www.4tuning.ro/green-cars/geneva-2015-koenigsegg-regera-e-cel-mai-puternic-automobil-al-planetei-25428.html



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

niciodata nu vom inceta sa iubim masinile