miercuri, 13 ianuarie 2021

lancia 037 stradale rally

https://rallygroupbshrine.org/the-group-b-cars/rally-cars/lancia-rally-037/

 Lancia Rally ( Tipo 151 , de asemenea , cunoscut sub numele de Lancia Rally 037 , Lancia 037 sau Lancia-Abarth # 037 de la Abarth codul proiectului său SE037 ) a fost o masina masina sport cu motor mediu și raliu construit de Lancia la începutul anilor 1980 pentru a concura în FIA B Grupa Campionatul Mondial de Raliuri . Condusă de Markku Alén , Attilio Bettega și Walter Röhrl , mașina a câștigat Lancia campionatul mondial al producătorilor în sezonul 1983 . A fost ultima mașină cu tracțiune spate care a câștigat WRC.În 1980, Lancia a început dezvoltarea modelului 037 pentru a se conforma cu noile reglementări FIA Group B de atunci, care permiteau cursei de mașini, fiind construite relativ puține modele de omologare . Deoarece numele proiectului era numărul 037, acesta a devenit în cele din urmă numele cu care mașina era cunoscută. Abarth , care acum face parte din familia Lancia-Fiat, a făcut cea mai mare parte a lucrărilor de proiectare, încorporând chiar și indicii de stil de la unele dintre faimoasele sale mașini de curse din anii 1950 și 1960, cum ar fi o linie de acoperiș cu bule duble. Mașina a fost dezvoltată în colaborare între Pininfarina , Abarth , Dallara și managerul de proiect, inginerul Sergio Limone . Înainte de prima sa participare laSezonul 1982 al Campionatului Mondial de Raliuri , 200 de modele de drum au fost construite pentru a se conforma reglementărilor Grupului B.

Mașina a debutat în competiție la Raliul Costa Smeralda din 1982 , în Italia, unde au intrat două mașini, dar ambele s-au retras din cauza problemelor cutiei de viteze. Sezonul 1982 a fost afectat de retrageri pentru 037, dar noua mașină a reușit să obțină mai multe victorii, inclusiv prima sa victorie la Raliul Pace din Marea Britanie. Sezonul 1983 a fost considerabil mai mult succes pentru 037: Lancia a luat 1983 World Rally Championship din titlu constructori cu Germania lui Walter Rohrl și Finlanda lui Markku Alen sale drivere principale, în ciuda competiției serioase de 4WD Audi QuattroTotuși, ambii piloți au ratat ultima rundă a seriei, în ciuda faptului că Röhrl a menținut șansa matematică a titlului de piloți : astfel de onoruri au revenit veteranului finlandez Audi, Hannu Mikkola .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

niciodata nu vom inceta sa iubim masinile