miercuri, 13 ianuarie 2021

Concept Carz 1983 Lancia LC2 Chassis 002


 https://topworldauto.com/cars/lancia/lancia-lc-2/photos.html              Pentru sezonul 1983, Lancia s-a întors cu LC-2, după un sezon promițător din 1982 cu prototipul LC-1 Group 6. Sezonul 1982 fusese un an de învățare pentru Lancia, iar pentru anul următor, Lancia și managerul echipei de curse Cesare Fiorio, au proiectat și au introdus practic o mașină complet nouă. Puterea provenea de la un motor dezvoltat de Ferrari, care avea două turbocompresoare KKK și producea aproximativ 850 de cai putere. LC2 avea o caroserie aerodinamică, închisă, care respecta reglementările grupului C. Motorul V-8 a devenit centrul șasiului și a fost fixat rigid ca parte integrantă a structurii șasiului. Răcirea motorului a fost un radiator montat în față și două răcitoare interioare cu energie trimisă pe roțile din spate printr-o cutie de viteze manuală cu cinci trepte Hewland.

Șasiul a fost dezvoltat de Dallara Automobili, în colaborare cu compania de construcții auto Abarth, și supravegheat de Cesare Fiorio. Dallara a fabricat șasiul din cadă din aluminiu și caroseria din Kevlar. Caroseria LC-2 avea o deschidere frontală mare și o aripă spate foarte mare și „efecte la sol” ale corpului.

LC-2 s-a bucurat de câteva momente de curse promițătoare, deși nu va primi niciodată dezvoltarea necesară pentru a concura la evenimente de anduranță împotriva legendarului Porsche 956.    În 1983, aceste mașini au participat la nouă evenimente din campionatul mondial, începând cu 1.000 km de Monza conduse de Riccardo Patrese și Michele Alboreto până la locul 9. Apoi, mașina a concurat la Silverstone, Nürburgring și Le Mans, calificându-se întotdeauna în primele zece, dar incapabile să termine. La Brands Hatch, mașina s-a calificat pe locul 5 și a terminat pe locul 4. Următoarea cursă a fost la Imola, unde a fost pilotată de Teo Fabi și Hans Heyer la prima victorie pentru echipa de lucru Lancia / Martini. Va termina pe locul doi atât la Mugello, cât și la Kyalami, precum și pe locul 7 la Spa.

În 1984, prima sa cursă a avut loc la Monza, unde a fost condusă de Patrese și Bob Wollek. S-a calificat pe locul 4 și a stabilit cel mai rapid tur al cursei. Din păcate, dificultățile mecanice au distrus din nou mașina. A terminat pe locul 12 în general la 1000 km Nurburgring și s-a calificat pe pol la 24 Ore de LeMans. A stabilit cea mai rapidă tură a cursei și a terminat pe locul 8 în general în spatele mai multor Porsche 956.

În anul următor, s-a calificat pe locul 3 la LeMans și va conduce cursa pentru mai mult de jumătate din distanță. Ar termina pe locul 6. În timpul cursei, mașina a înregistrat viteze de 246 mph pe Mulsanne Straight, dând credință afirmației că LC2 a fost una dintre cele mai rapide mașini de curse de anduranță produse vreodată.

Ultima ieșire pentru această mașină a fost la SPA, unde s-a calificat pe pole și a terminat pe locul 4.

Actualul proprietar a achiziționat mașina de la Lancia-Fiat Auto SpA în 1988. De atunci, a suferit o restaurare minuțioasă la sol. Costurile totale de restaurare au depășit 350.000 de dolari, o sumă care a inclus 4.000 de ore pe om de muncă, o varietate de componente și diverse lucrări de subcontractare.

În 2010, mașina a fost oferită spre vânzare la licitația Gooding & Company desfășurată în Pebble Beach, CA. Se estimează că mașina se va vinde cu 1.000.000 - 1.400.000 USD. Mașina ar lăsa licitația nevândută.

       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

niciodata nu vom inceta sa iubim masinile